Framing Dairy and Plant-Based Milk in Austrian Media: A Comparative Framing Analysis of Video Advertisements and TV Reports
Als Anhaltspunkt, individuelle Vereinbarung mit dem Anbieter möglich
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Themeninhalt:
Welche wissenschaftlichen Fragestellungen sollen behandelt werden?
R1: In what ways can the frames and narratives identified in the CLIMEF research project be applied to the selected audiovisual material (TV report and advertisements) on dairy and plant-based milk products?
R2: To what extent do the identified frames and subframes in the analyzed materials differ from the CLIMEF framework, and how can they inform a refinement or extension of the existing frame categories?
R3: Which narratives and arguments are used in the selected advertisements and the TV report, and how do they contribute to the framing of dairy and plant-based milk products?
Ziele der wissenschaftlichen Arbeit:
The central aim of this bachelor’s thesis is to test, reflect and expand the CLIMEF frame set through the qualitative analysis of selected audiovisual media content (TV and advertisements) focusing on dairy and plant-based (=soy) milk products
Sonstige Informationen
Ich bin Studentin an der Fachhochschule St. Pölten und schreibe diese Arbeit selbst, Arbeitssprache ist dabei Englisch. Ich habe bereits einen Betreuer an der Fachhochschule und werde die Arbeit spätestens Ende Juni mit Studienabschluss fertigstellen.
Ansprechperson
Land Niederösterreich, Amt der NÖ Landesregierung
Abteilung Wissenschaft und Forschung - Themenbörse